Bokmalen nummer ett!

Onsdag morgon började med frukost, sedan började vi plocka ner tältet och plockade in alla saker i husvagen och vid elva tiden bar det hem åt Småland igen, i regnet. Borta bra men hemma bäst, iaf i regnet! Väl hemma blev det sängen nästa direkt med boken som jag läste ut samma kväll sedan blev det stallet för en ridtur på min fina häst.

Det bara öser ner och de bara öser ner....

Regnet bara öste ner på tisdagsmorgonen, vi tog lång sovmorgon och åt frukost sent och sedan bäddade jag ner mig i sängen och läste en bit i min bok.  Men dagen hade ju börjat och vid ett tiden tog vi bilen till ett köpcentrum och shoppade och kollade i butiker, åkte sedan till världens mysigaste bageri nere vid en hamn och köpte kanelbullar. Jag som älskar kanelbullar gick och väntade på detta senare på eftermiddagen då vi inte åt dem där. Efter maten hemma i husvagnen, sken det upp och blev jätte fint väder hela kvällen, så härligt!  Så både Oskar och Pappa tog ett dopp i havet, jag är ju badkruka så det var alldeles för kallt för mig ;) så solade lite och läste i min bok. På kvällen åt vi god mat och sedan åt vi bullarna! Jag var lyckligt glad :)

Jag och Oskar i våra sängar i husvagnen, hihi myspys:)

Utsikten från bageriet, så fint! Öland är verkligen vacker! :)

Vid vattnet på Ekerums camping.

Kanelbullar med extra smör och mycket kanel, jag bara älskade dem!♥

Har någon av er stått öga mot öga med en kamel, det har jag!

Dagen började med frukost tillsammans med familjen, sedan tog vi och åkte en sväng i de regniga vädret och inspekterade delar av den norra sidan där man oftast aldrig åker. Det var mysigt och trevligt! Sedan var vi och kollade på en av världens största väderkvarnar, där vi även käkade mat och pausade lite.  Åkte sedan och kollade på kameler, vi matade dem med gräs och fotade dem. Haha, de var rätt häftiga må jag säga. Väldigt annorlunda.

Öland här är vi, men vad har du solen?

När nu allt var packat inför resan till Öland och när äntligen vänster blinkisen fungerade på husvagnen så åkte vi. Sovde nästan hela vägen och väl framme så möttes vi med regn och så förblev det visst hela tiden. Regn och åter regn... ( Vi är nya inom campinglivet så klaga inte på våran husvagn, den är antik! Var glada att vi testa de mesta, vi fick med oss min mamma och hon hatar husvagnar men jag tycker att det är kul och väldigt mysigt! Även att vi är nya så har vi hållt på i några år men bara för några dagar om året. Vi klarar inte mer ;)  )

12 km

Sovde hos Patrik i Hok, tog sedan bussen hem efter tre och hade en nagelkund och var sedan ute och red ca 12 km tillsammans med min underbara häst. Imorgon åker vi till Öland så rätt bra gjort att rida så långt, de behövde både jag och Kajsa! :)

Dagen bara flyger iväg...

Dagen började med hotell frukost, mycket härligt. Man är liksom inte van vid det. Vi packade ihop våra saker och sedan drog vi vidare till Ullared och Gekås. En väldigt varm dag och mycket folk, men fick med mig två fina täcken till Kajsa och 4 boots till henne. Nytt dressyr spö och lite annat smått och gott fick följa med hem. En väldigt lyckad dag, med både mat och fika. Efter några timmar drog vi oss mot bilen och åkte sedan hemåt Småland och Hok.

Latte som aldrig förr med hjärtan!

Mysig dag på staden

Torsdagen spenderades i stan, gick i lite affärer och bara tog det lugnt. Var och fikade på Espresso House, där jag tog e god choklad muffins och en latte. Super gott! På eftermiddagen dog vi hem till hotellet och fixade oss för att gå ut och äta mat senare på kvällen. Vi kom in på en bra och mysig resturang med utesevering. Jag tog en ceasarsallad, då jag har fått nippe på det för att det är så gott. Efter maten gick vi och kollade in staden en lite stund sedan gick vi tillbaka till hotellet.

Go fika :)

Halmstad och stranden :)

Dagen har spenderats på staranden i Tylösand. Väldigt fint väder dock blåste de så in i, så satt och frös i solen. Självklart så tog ju solen extra hårt på just mig så har bränt mig så jag är röd och fin;) Lycka.... NOT! Vid fyra tiden lämnade vi stranden och tog oss till hotellet som låg inne i staden. Hotellet hette Hotel Amadeus och var ett bra hotell, dock så var det väldigt varmt på hotellrummet men annars var allt bra.

På kvällen var vi ute och åt mat och sedan gick vi hem åt hotellet. Vi hade ju brännt oss så vi frös när vi var ute och vandrade i staden, Halmstad som är en så fin stad!

Patrik badade i havet, jag är ju badkruka så frös typ ihjäl av att bara doppa tårna...

Sola sola :)

Tog med oss god sallad till lunsch :)

Tidig galopprunda mer energi till annat senare!

Börjar min dag med en tidig galopp runda på en pigg häst. Alltid lika kul att börja dagen med det :) Sedan blev det frukost och sedan kom min sista nagelkund innan min semester. Kunden önskade Spa manikyr och nagelförstärkning även kallat shellac håller mellan 2-3 veckor och är som nagellack fast håller bättre och förstärker naglen. Glömde ta bild men ska ge er all information lite senare då jag kommer driva vidare min hobbyverksamhet i höst. Istället blir det en bild på min prinsessa till rymling;)

Efter kunden Packade jag klart alla mina kläder och andra nödvändigheter som man kan behöva när man ska vara borta i några nätter både hos min pojkvänn och på starnden i Halmstad då vi har bokat hotell för två nätter. Ska bli härligt att komma iväg lite! Vi åker till Halmstad på onsdag morgon jag och min man.

Påväg till hagen tillsammans med mulhållaren och flughuvan, två av hennes bästa kompisar just nu ;)

Vill du fixa dina naglar för en billig peng hör av dig till mig?! :)

Dagen bestog av två nagelkunder, båda fastrarna var här och fixade sina naglar Annelie var och tog bort och gjordes nya naglar på och Jenny var och gjorde ett helt nytt set naglar då hon har lite problem med sina nagelband så har hon inte kunnat göra tidigare. Fransk förstärkninng med gelé, Annelies på naturlig nagel och Jenny ville förlänga sina så vi använde tippar. Två nöjda kunde! :)

Jennys naglar efter behandling, är du intresserad utav att fixa dina naglar? Hos mig på Carolines naglar är du välkommen att göra olika behandlingar för reducerade priser då jag går under utbildning. Hör av er till mig om ni vill göra naglarna snygga inför festen eller varför inte bara för dig själv! :) Du når mig på 0709-494533, smsa eller ring?!

Nagelkund vackra söndag!

På söndags eftermiddagen kom min vän Johanna till mig för att fixa sina naglar inför hennes utlands semester. Fransk förstärkning med gelè på hennes egna naglar som hade växt väldigt mycket sedan den 5 juni + ifyllnad efter 2 veckor senare så har dem hållt väldigt bra! Hon önskade kantiga naglar för att förlänga hennes fingrar och hon  blev väldigt nöjd med resultatet :) Alltid bra med nöjda kunder!

"Känn ingen sorg"

Dagen spenderades vi staranden men min man, badade inte hela jag men iaf fötterna och delar av benen. Väldigt kallt i vattnet och det var fiskar i vattnet. Jätte äckligt... På kvällen åkte vi på bio, kollade på "Känn ingen sorg" en av de bättre filmerna jag har sett och även att jag inte är något jätte fan av håkan så var denna film bra och man fick en innebörd i hans låttexter så helt klart värd att se även att du inte är ett fan.

Första doppet för i år... jag är en badkruka!

Blev ett litet äventyr in till Jönköping denna förmiddag, vi var med Göran, Eva-marie, Patrik och Patriks farmor och fikade och köpte mat. Vi gick även en sväng på A6 var inne på Bikbok och hittade en klänning, en tröja och ett linne med polo på. Kommer bild lite senare.  Vi var även och fikade, tog en jätte god hallonmoss med socker kaka.
På kvällen drog jag och min pojk och badade, kallt som sjutton men jag doppade mig först hihi ;)

Hok nästa!

Helgen spenderas i Hok hos min pojk, underar vad vi kommer hitta på, de händer ju alltid något hihi.

Andra träningen med resultat! :)

Dagen började med att gratta min far som fyller 45 år idag. Han börjar bli en gammal gubbe nu ;) Han fick en Ipad 2 i födelsedagspresent och tårta gjord av min duktiga farmor:) Även ett facebook blev till för både honom och min mamma, inte lätt att vara över 40 år ;)
På eftermiddagen kom min duktiga tränare och ville få sina naglar fina och sedan hållde hon en lektion för mig. Gick bättre än förra veckan men det är mycket att tänka på och vissa saker gör mig frustrerad när inte kroppen kan göra de man vill och att träna bort något som kallas rädsla. Vi kämpar på och hoppas att jag bara kan börja slappna av och visa att jag kan.

Träning nummer ett!

Första träningen för en ny tränare. Jag det gick sådär, vi jobbade mycket med mina händer och att Kajsa ska gå mer under sig och lyfta upp sin rygg, så hon arbetar med den. Inte lätt att komma från ett visst sätt att rida och sedan bara byta men med en bra tränare som ska hjälpa mig och Kajsa att utvecklas och bli bättre tillsammans så känns det som att vi kommer klara detta. Jag och Kajsa ser fram emot en bra och framgångsrik höst. :)

Hundvakt till onsdag nästa vecka!

Idag kom min fasters familjs hund till oss, ska vara hundvakt till onsdag nästa vecka då de ska på utlandssemester. Min vecka kommer bestå utav att gå ut och gå och ta hand om lilla Salsa. Tror dettta kommer gå super bra :)

Göteborg i mitt hjärta ...

Dagen har bestått av en bra och härlig dag i Göteborg på Liseberg tillsammans med min pojk och hans syster och pojkvän. En perfekt dag med sol och lagom mycket folk. Vi spenderade våran tid i köer till balder, kanonen och jukebox men helt klart värt det, vi hade även tre biljetter var till exspress pass. Så innan vi åkte hem så hade jag åkt balder 5 gånger nu innan den rivs och den nya bergodalbanan kommer upp. Madde vann en mjölkchoklad och Patrik vann en toblerone så de var väldigt glada för sina vinster. Dagen slutade på donkan i Göteborg :)

Rida lång ritt tillsammans med trevligt sällskap! :)

Dagen började med en härlig och trevligt ridtur till Alebäcken till våran vänn Lisa tillsammans med Agneta och Gunvor. Blev bjudna på go fika och vi hade väldigt trevligt. Meningen vara att Lisa skulle hänga med tillbaka till Hylletofta men hennes man kom hem med sin hund som hade skärt sig i stassen på glas så det fick åka till veterinären. Så jag, Agneta och Gunvor fick rida tillbaka hem själva. Som tur var slutade de lyckligt!

På eftermiddagen kom en vän till mig och gjorde sina naglar inför sin semester, åkte sedan vidare till Hok och min man.