Tankar & Funderingar

Jag har alltid förundrats personer som har fin och bra hy, acne fri och inte behöver ens tänka på att sminka av sig varje kväll utan kan gå och lägga sig med smink utan att få problem. Jag tror att de som kan göra det har en sådan tur, skulle jag gå och lägga mig med smink skulle jag redan dagen efter ha massor av finnar och känna mig så himla smutsig och torr om inte annat.

Mina rutiner är noggrant planerade för att jag ska ha och få så bra hy som möjligt. Men det tar också tid att faktiskt komma på kombinationen och det tar tid innan huden ändrar sig (ca 30 dagar).  Även att jag tar bort min make up varje dag och använder ett ansiktsvatten och en bra dagkräm varje dag så känner jag att jag alltid kan få finare hud, för jag har inte den bästa utan den fixar jag till med hjälp av en bra foundation, conciler och ett bra puder.  

Många kan tro att jag nu då skäms över min hud men det gör jag inte. Jag vågar visa mig utan smink och jag älskar det för då behöver man inte tänka på att man förstör make up:en när man kliar sig i ansiktet som jag tycker är så hemskt jobbigt när man har make up i ansiktet.

Problemet är att jag tycker om make up och med mitt arbete så måste jag visa att kunden behöver alla dessa saker för att få ett snyggt yttre och det tycker jag kan vara ett fel sätt att marknadsföra sig men jag vet också att jag har en budjet som jag ska sälja för varje dag jag jobbar och då måste jag visa att kunderna behöver ha alla dessa saker för att jag ska klara min budjet. Jag vet att detta låter hemskt men detta är den rena och raka sanningen om mitt arbete.

Jag måste ta varje tillfälle att sälja alla dessa produkter och det kan ibland kännas väldigt jobbigt och pressande för man vill alltid visa att man kan och vill sälja för att både klara min egen budjet men också butikens budjet och mål.  Många tror nog att vi pratar om små summor som vi i butiken måste sälja för och då har ni fel, det är extrema summor och det känns verkligen omöjligt att nå och det är det, man når aldrig de målen man vill nå men man får alltid klura ut att om vi gör såhär kan vi klara målet och med hjälp av det här fixar vi målet.

Genom att jag nu både ha jobbat strödagar och nu under sommaren på Kicks förstår jag mer ingående i hur det fungerar och vilka stora mål butikerna har. Det har också fått mig att skapa en blodad tand för detta yrke, vill driva och sprida positiv energi till varje medarbetare och till alla kunder. Vill att alla som kommer in i butiken ska känna att jag skapar behov för dem som de egentligen inte var ute efter denna dag, men jag har också märkt att det är svårt att skapa alla dessa behov för alla.  Så att balansera upp och samla på mig mer kunskap om de olika märkena skapar jag mig en både bättre framtid men också en bättre bank av kunskap. Kunskap jag på ett eller annat sätt kommer behöva under mitt liv.

Så du som har den bra hyn var glad för det och visa att du har en sådan fin hy. Du som har problem skäms inte över det utan ta hjälp av kunniga personer som hjälper dig att plocka fram vad du behöver för produkter och prova dig fram till att skapa din kombination av produkter. Men glöm inte bort att det kan ta tid så ha tåla mod!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0