Tankar & Funderingar!

Under en tid har jag gått och funderat över ganska mycket men en sak som jag helt har i min hjärna hela tiden är att jag har förändrats. Jag tror inte det är sant att jag säger det här men jag äger faktiskt 3 par jeans nu och jag tycker det är så himla skönt att sätta på mig dessa. Tänk för bara några månader sedan så skulle jag aldrig sätta på mig ett par jeans men nu äger jag både 3 par och tycker det är så skönt att ha på mig.
 
Jag har helt släppt de här med klänningar, känner verkligen att det är en del av mig som faktiskt har lämnat ett stadie i mitt liv. Jag har vuxit som person så snabbt och jag känner att jag inte längre kan bära upp söta klänningar längre. Jag har blivit lite kaxigare, skaffat mig självförtroende och jag känner att jag faktiskt har det bra i mitt liv.
 
Problem sitter nog också i att jag tycker det är väldigt jobbigt att shoppa kläder, känner att jag inte hitta de jag söker i butikerna nu de senaste. Har så svårt att hitta de jag söker till min garderob och som representerar mig och mitt jag. Jag har nu under några månade mer lagt mina pengar på skönhet, make up och en för kärlek till läppstift. Har helt släppt klädfronten och lagt fokusen på skönhet istället.
 
För mig känns det konstigt då jag alltid har älskat att shoppa kläder och nu shoppar jag knappt några kläder. Står ändå där och känner varje morgon att jag inte har några kläder att ta på mig och det är ju problemet också. Med tanke på att jag har burit klänningar i så många år så har jag helt glömt att jag kanske ska köpa några tröjor att ha till, nu mina byxor. Så här står jag med 3 par byxor och har knappt inga tröjor och ja tänk mig då att gå i affärer och jag hittar verkligen inga snygga tröjor att bära till känns så himla jobbigt och obekväm.
 
Dock är jag så sugen på att shoppa kläder men jag hittar verkligen inte det jag vill ha utan varje gång jag går in i en butik så går jag nästan lika fort ut igen på grund av att jag inte hittar något jag fästs vid, ni tycker nog det låter toppen, men nej! För mig känns det väldigt obekvämt och jag vill så gärna ha en garderob som är välplanerad och som jag känner att jag har det mesta i men jag känner inte det utan har mest ångest och känner mig faktiskt ful i det jag tar på mig.
 
Varje dag man går in på olika modebloggare och ser hur snyggt klädda de är i verkligen allt! Från byxor till klänning och sedan försöker man själv så känns det så jobbigt när det faktiskt inte blir som man föreställt sig. Detta har nog lidit till att jag har börja använda jeans istället för alla klänningar jag har och allt annat som jag tyckte om förr.
 
Idag tog jag faktiskt och rensade i garderoben och plockade lite i plaggen jag inte använt på ett bra tag och faktiskt plockade ner dem och la dem i en kasse och stoppade in dem i garderoben. Det var dags för det steget kände jag, kläderna ska säljas på loppis för att gynna någon annan och sin garderob istället för att jag ska ha dem hängandes där. Detta gav mig en inblick i vad jag har och faktiskt hjälpte mig i att veta om och bilda mig en uppfattning av vilka plagg jag vill ha och hur jag vill klä mig.
 
Så jag ska smälta detta över natten och sedan imorgon ska jag försöka samla på mig den inspiration som behövs för att skapa den garderob jag vill ha! ♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Lite inspiration som kommer skapa min garderob!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ha en bloppis! :) kram

2014-09-21 @ 23:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0