sockerberoende!


Det började när jag var liten, så fort jag var i en mataffär så fick jag godis.
Så jag åt väldigt mycket godis och kakor redan då.
Men jag trappade ner de lite, men sen när jag började 7:an levde jag på godis
kakor.
Slutade äta annan mat, satt vid en data hela tiden och vägde då ca 60 kg.
Övervicktig för min ålder och längd, så mitt nyårslöfte var att sluta äta så mycket godis
under året 09, skulle gå ner i vikt och en massa.
Jag klarade mig ganska bra men kunde aldrigsluta äta kakor och sånt
utan åt och levde bra. Nu vägde jag runt 65 kg och inte normalt.
Även att jag röde på mig och åt redig mat som var väldigt svårt för mig, för
så fort jag åt något så fick jag ångerst, men godiset och kakorna kunde jag äta
utan problem men de var den andra bra maten enligt min mamma som var mycket
bättre.
Hon har ju rätt men, kunde verkligen inte äta så min mamma tvingade i mig mat,
kändes så fel, men kunde ju inte rå för de. Mamma satte mål på mig, och hotade med
massa saker.
Jag åt, men kände mig inte bra, men mitt nyårslöfte 2010 blev att sluta äta godis.
Och jag har tappat lusten av att äta godis, och när jag väl får äta något så äter jag bara för att jag
ska inte för att de är gott, för godis är inte gott tyvärr...
Efter en tid så hade jag gått ner 5 kg inte dåligt. Nu vägder jag runt 56 kg.
Jag röde mig mycket och jag jag försökte sköta maten men då började jag gå upp en massa...
Idag väger jag ca 58 kg och min dröm vikt är 52 kg, de är 6 kg som jag vill bara ska försvinna...

Men nu ska ja ta tag i mitt liv, och försöka gå ner vissa kg för vill inte väga såhär mycket!!!!

 Mina mål:
* sluta äta kakor m.m
* äta bra och nyttigt
* röra mig, träna

Måndag vecka 28 börjar dom gälla och inga undantg kommer att finnas nu är de hård
träning!!!!!!!!!

Nu vet alla och de är därför jag är så petig i maten, jag kan inte äta bara...
Tänker jämt på min vikt, enligt vissa är de jätte viktigt och de är de på sätt och vis.
Men nu vet alla mina mål så nu ska jag göra mitt bästa.
Ha en skön natt ! kram<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0