Underbar dag!!!!!♥

Vilken helg säger jag bara! Helt underbar och rolig:)

Lördag last tränade vi Kajsa och hon gick på fint och snällt efter ca 30 min. Gjorde mig överlycklig! Hon hade inte varit lastad på 4 år och det gick så bra. Jag var mycket glad:D

Söndag, idag kom Malin och hämtade mig och Kajsa vid 11 tiden, lastningen gick väldigt bra och vi packade in alla grejor och så. Vi åkte hem till Malin på Mogläntan och till deras stall, Kajsa blev lite fundersam och väldigt het på gröten men hon lugnade ner sig sen. Pysslade med henne och fixade och donade lite medans mamma och Malin hämtade Navajo. Sen när dom kom tillbaka så sadlade vi och sen bar det ut på ridbanan. Kajsa var helt cp, för många intryck på en och samma gång men tillslut kunde vi galoppera och hoppa lite vi oxå. Kul hade vi! :)

Sen när vi hade ridit igång hästarna så gick vi ner till deras lilla terrängbana, Kajsa blev helt galen verkligen. Vet inte redigt vad de flög i henne men kul tyckte hon att det var. Jag tyckte typ att det var läskigt haha! Men vi hoppade lite och hade kul vi var ju faktiskt 5 ekepage.

Efter att vi hade sadlat av och fixat lite mat till våra hästar så gick vi in och fikade go fika och hade trevligt! Malin lastade Navajo och körde hem honom till Sjöstorp. Sen när Mamma och Malin kom tillbaka så skulle vi lasta Kajsa, men ja det gick sådär. Kajsa var nog lite för trött för att tänka så det var lite krongligt att lasta men annars så gick det bra.

Väl hemma så lastade vi av och mamma hjälpte Malin att tvätta av kjärran och jag började fixa stallet, mocka och dela ut mat. Vi tog in hästarna och gick in och åt!

Denna dag har varit jätte rolig och trevlig så detta gör vi om! Tack för idag Malin och alla andra som gjorde dagen så bra:) Inte trodde jag att livet skulle bli så mycket roligare ;) Nu har jag ont i hela kroppen så jag ska hitta min underbara säng och försöka sova lite :)

Bilder kommer så småningom!

Kommentarer
Postat av: Johanna Brogård

vad kul att ni börjar komma igång! :D

2011-10-23 @ 21:30:52
URL: http://johannabrogard.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0