När man börjar om från böjan med ridningen! Känns som ett slag i ansiktet men klart att jag ska klara de här!

Hej på er!
 
Min dag har varit sådär, vaknade vid fyra inatt av att jag hade så fruktansvärt ont i mina ben och fingrar. Blä, tog några verktabletter och gick och la mig sedan igen. Vaknade sedan ganska tidigt men låg kvar i sängen för att mysa lite, blev sedan lite frukost och sedan ut till stallet för att städa. Vid ett blev det lunch och sedan fixa klart det sista i stallet för att sedan ta en åktur med bilen. Mat i magen och sedan blev det att träna för Malin.
 
Även att jag inte var sugen alls på att träna så ändrades inställningen och jag blev sugen. Det blev ett riktigt jobbigt pass för mina ben och Kajsa. Vi tränade mycket på mjuka igång sättningar och att jag ska vara mer avslappnad och inte tjuvhålla i min innehand. Jag tyckte att ridpasset gick bra och Kajsa bjöd väldigt fint neråt vid vissa stunder.
 
Jag kan ju säga att den träningen jag går igenom just nu är igentligen bara bas kunskaper av att rida med kroppen, inte händerna och bara benen utan hela kroppen. Att titta dit jag ska, gör att kroppen hjälper mig att styra dit. Händerna ska vara böjda och stilla. Inte slita och dra i tyglarna då jag och Kajsa har haft en extrem kamp mellen varandra, kan säga genom bara dessa 4 lektioner så har våran kamp nästan försvunnit. Det är så skönt då mina armar och ben inte klarar av mer dragkamper. Denna träningen ska även gör att jag och Kajsa kommer mer tillsammans och vi får Kajsa att jobba sig mer under sig och vi får kvalitet på de vi gör :)
 
Målen är satta och vi ska genom föra dem. Kan ju säga att jag funderade på att träna för en annan tjej nu hela hösten men då hade jag och Kajsa fortfarande varit samma problem och de hade inte den tjejen klarat av! Så jag har börjat om från början med min ridning, allt ifrån hur jag ska sitta till att hur hästen ska kännas när man rider, så nu ser vi bara framåt och jäklar vad vi ska träna!
 
 
Min fina stjärna ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0