Första dagen på Praktiken och 1 vecka sedan jag var på Akuten i 6 timmar!

Viken dag jag haft idag, toppen dag faktiskt med många nya erfarenheter och glädje. Praktiken började idag och jag är på Kicks i Jönköping i centrum. Har nog en av de bästa handledarna som jag fick reda på att hon var syster till min handledare som jag hade på Bikbok i våras och när hon sedan sa detta så så ja verkligen hur lika de va :) Så nu ska ja bara plugga på en massa dofter och märken, är lite borta just nu och är verkligen inte hemma i de jag ska göra men det kommer :)
 
Så första dagen över så nu ser jag fram imot fler, blodad tand;) Idag har vi mest gått igenom vad man kan göra och vad man bör tänka på. Har larmat lösnaglar, plockat upp och fram nagellack och gellack. Pris satt och hjälpt kunder så gott det har kunnat. Kanske inte låter som en toppen dag men för mig är det här perfekt, har haft väldigt trevligt och känner att jag är på rätt ställe :)
 
Ikväll har vi även klippt Kajsa, damen var jätte duktig även att i slutet blev väldigt otålig. Skönt nu iaf att hon inte ska bli så svettig men ack så fult det är nu när man har rakat bort pälsen. Kajsas päls är ju inte tunn heller utan värdens tjockaste. Helt sjukt vad mycket päls man kan ha ;) Man tror inte hon har så mycket päls men sedan när man börjar klippa så ser man verklien hur tjock den är. Får hoppas att hon inte fryser allt för mycket bara ;)
 
Idag är det även en vecka sedan ja spenderade min kväll och natt på akuten, armen börja bli bättre men kan inte lyfta tunga saker eller ta i. Värre är det dock med men stackars häl, den är helt blå och gör så förbaskat ont. Kan knappt ha några skor på mig för det gör för ont. Har även fått som skoskav på min andra fot så går med smärta i båda mina hälar=/  Inte kul....
 
Har duschat och  gluttade på lite  olika serier och nu ska jag inta sängen för att läsa på lite om Kicks och några blad i min bok hade jag tänkt. Sova några timmar och sedan är vi igång igen, Godnatt!
 
 
Här har ni min lilla nakenfis!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0