Hem, ut och in igen!

Hej där ute!
 
Vilken vecka jag har haft, haft bra dagar på praktiken och läst ut del två i femtio nyanser av honom. Sitter och läser bok 3 nu på bussen fram och tillbaka till praktiken. Tidsfödriv nummer ett!
 
Har även fått reda på varför jag har så ont i  ryggen, bra att veta men väldigt tråkigt att mina muskler är överansträngda och får inte träna mina ytliga muskler utan måste börja innefrån. Får hoppas att det hjälper för orkar inte gå och ha som huvudvärk i ryggen dag in och dag ut.
 
Har sovit väldigt dåligt de senaste dagarna och Kajsa har inte varit riktigt iform i sin mage =/ Möts av en häst som inte äter eller är så glad i måndags, men det blev bättre tills tisdagen då det var dags för träning för Malin. Vilken häst jag hade, vi använde oss av en tempurpadd under sadlen istället för mina gummipaddar och Kajsa gick mycket bättre. Så jag var väldigt glad :)
 
Onsdag fick Kajsa vila och torsdag spenderade vi lite tid på banan, tog bort min gelepadd som jag använder för att inte sadlen ska glida, gick sådär, hoppade nog av 5 gånger för att skjuta tillbaka sadlen. Ingen hitt enligt mig! I slutet av ridpasset så galopperade vi på en åttvolt och på mitten hade vi en upphöjd bom och Kajsa klarade av att byta galopp varje gång och det har hon aldrig klarat innan. Förstår ni hur glad jag var eller? Satt och jublade inombords av lycka! :)
 
Fredag idag och Kajsa har fått vila, jag har ätit pizza och glass tårta. Ska strax hoppa i säng känner jag. Har fruktans värt ont i min rygg så lite vila behövs inför morgondagen då det bär av till Ullared igen. Hela familjen ska med och jag ska byta mitt träns som var alldeles för stort för Kajsa =/ tråkigt det som var så fint :)
 
Det blev långt men det är min vecka, består mest av att åka till praktiken, vara på praktiken, åka hem från praktiken, äta mat, ut till stallet, mocka och ge mat, sedan rida, in och duscha och sedan gå och lägga sig för man orkar inte mer. Så ni kan förstå att jag inte har kikat in här... Bättra mig till lovet, har lite ideer, man ska bara kunna genomföra dem med;)
 
Hälsar er alla en bra helg! Puss!
 
 
Längtar till sommare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0