Att fylla 18 år!

Det här med att fylla 18 år känns både jobbigt och läskigt, en ålder då man får gör så mycket mer än vad man fick som 17 åring. Detta skrämmer mig så mycket då det räcker med kraven från skola, stallet och kompisgäng. Från att längta tills man fyller 18 år tills att bli rädd för sin ålder, jag är nog inte redo alls för det här! Jag fyller 18 år på lördag men det känns som att jag fortfarande är 16 år och såhär kommer jag känna även efter lördag då jag faktiskt är 18 år.
 
Ni kan ju bara förstå hur konstigt de här känns, men ändå rätt bra. Dock kan jag inte skylla på att jag inte är 18 år längre och det är det som är jobbigast. Nu måste jag skaffa körkor även att jag inte känner för det! Hatar verkligen att köra bil! Har liksom lärt mig att anpassa mig till allt som har med skjuts och väntan. Dags att försöka hitta något arbete för att kunna åka på studentresa. Känns inte lätt! En annan sak är också de här med att ringa och sjuk anmäla sig till skolan, vi har ju sådan sjuk skola där vi behöver ringa både till något sjukprogram och till våran handledare och med tanke på att jag inte har varit sjuk mer en max 3 dagar under mina 2 tidigare år så kan jag ju inte helt plötsligt bli sjuk heller....
 
Mina problem just nu... kanske känns väldigt märkligt för vissa men usch vad jag hatar att fylla 18 år!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0