Rädslan över att skiljas från de bästa du äger♥

Tänk vad jag ångrar mig att jag inte har satsat fullt ut på Kajsa och mig. Jag har haft Kajsa i över 6 år och det är för ca 4 månader sedan jag verkligen insåg att jag måste träna mer och verkligen lägga manken till för att få den hästen jag söker och som jag kan lämna vidare till nästa tjej / kille till våren.
 
Efter att vi har haft ute en kiropraktor för ca 3 veckor sedan har jag fått en helt annan häst, hon är helt underbar, bjuder och går i form stora delar av ridpassen. Hon kan röra sig både till vänster och hellst till höger då hon innan var helt låst.
 
Att veta om att jag tänkt lämna över min fina häst till någon annan till våren gör mig så ledsen, nu när det äntligen går bra vill jag verkligen inte släppa henne. Men mina ben flaxar och är för långa för min tjej som bara är 143 cm i mankhöjden så mitt beslut är fattat, hon kommer lämna mig och utvecklas till ytterligare en nivå som jag önskar med någon annan duktig ryttare!
 
Det tråkigaste är att jag aldrig kommer hitta en häst som Kajsa, Kajsa är Kajsa och kommer aldrig igen. Coolaste hästen och lugn. Rädd finns inte, utan hon bara går och tycker allt är helt okej reagerar knappt aldrig på något. 100 % trafiksäker och ställer alltid upp på ryttan. Hon är en bestämd häst som kräver sin ryttare men när man väl har lärt känna henne så är hon som en ängel, hon är min ängel ♥
 
Att inse att man verkligen älskar sin häst mer än något annat och spenderar mer tid i stallet tillsammans med det finaste jag har än att vara inne gör att jag tycker detta är så jobbigt, att jag har växt ifrån henne och att jag måste sälja henne till våren för att näste ryttare ska få dem bästa förutsättningarna, gör att jag redan nu saknar henne även att jag fortfarande har kvar henne. Rädslan över att inte veta om var hon kommer komma till gör att jag blir väldigt skrämd... Kravlistan är lång på hur hon måste ha det och även i utbildningssyfte.
 
Har kommit på att det inte blir lätt att skiljas ifrån Kajsa hon kommer ändå vara den ponnyn som jag har tränat och ridit i över 6 år, jag har utvecklats och hon har det lika så och tillsammans har vi varit ett bra team tillsammans ♥
 
 
Hon kommer för alltid vara min ögonsten!♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0