Det kliar i mina händer av längtan!

Söndag idag, varför blir man så seg för på söndagar...Vaknar iaf av ett sms från min egna mor som undrar om jag är vaken. Inte varje dag ;) Fick gå upp och äta frukost sedan gick vi båda ut till stallet för att ut och gå med Flinta och jag tog och skrittade med Kajsa som sällskap. Gick väldigt bra, han var lite het och allt var lite läskigt men jag tyckte han skötte sig fint. Men vi har verkligen märkt att han är stor och ja det är han ju han är ju faktiskt 175 i mankhöjd plus att han är väldigt högrest så huvudet kommer väldigt högt upp, så just nu måste vi träna på att han inte går på oss då både jag och mamma är väldigt små mot han. Han måste respektera att man inte ska gå framför oss eller buffa på oss utan lyssna och vara förstå vårat kroppsspråk. Så det är något vi måste träna på, för klarar man att sköta han på backen har vi mycket med oss sedan upp i sadlen.
 
Som ni kanske förstår så är jag väldigt sugen på att rida han nu, det bara kliar i mina fingrar av längtan att få testan han. Men jag får hålla min lite till för att det ska bli så bra som möjligt. På onsdag kommer Hovslagaren för att sko alla hästar i stallet får hoppas att det går bra.
 
Efter våran lilla promenad blev det mat och sedan åkte vi ner på Hylletofta marknad för att se var den hade att erbjuda. Inte allt för mycket men det var trevligt att bara umgås med folk runt omkring sig. Kvällen har spenderats framför tv och duschen. Nu sitter jag här och ska strax hoppa i säng för en dag i skolan imorgon. Får se vad som händer, slutar iaf lite tidigare. Det är skönt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0