Inte bara en häst utan två!

Vilken skön dag jag har haft! Ibland är verkligen skolan krävande om ni frågar mig så det var underbart att inte ha några lektioner idag. Dagen har bestått av chill hela förmiddagen och delar av eftermiddagen. Slappa framför tv:in och käka godsaker typ. Sedan gav jag mig ut på en riktig långrunda på min häst och allt var så underbart! Hon var så lydsam och skötte sig så fantastiskt bra att jag faktiskt nu börjar fundera på att inte sälja henne.
 
Så en lyckad långritt med mycket galopp och trav i olika tempon med en mjuk och följsam häst, bjudningen var även på max så hon gick verkligen jätte bra och orkade galoppera väldigt länge i form. Det märks verkligen att hon har fått muskler och att energi depoerna är påfyllda.
 
Efter ridturen blev det lite käk med familjen sedan gav jag och mamma oss ut till stallet, jag tog och red Flinta och hon gick ijämte. Men det märktes verkligen hur längesedan jag red han. Det är så stor skillnad på att kunna en häst och inte och om den är stor eller liten.
 
Skrittade mest, då jag kände mig lite ovan och osäker då det är mycket häst och att han är lite nonchalant av sig och lyssnar inte riktigt på än som ryttare. Men vi kom hem välbehållna!
 
 
Sötingen idag efter ridningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0