Träning!

Idag blev det en tur till ridbanan som jag inte har varit i på ett bra tag då den, både har varit upptagen och har inte känt för att träna men, idag var det dags. Efter att Kajsa har strulat en del under några veckors tid, med att hon ska vara så förbaskat het och väldigt hård i munnen när man har ridit på de vanliga två delade bettet så har jag inte vågat rida på det. Har istället använt mig av två bett, mitt amrikanska gaga bettet och även testat på ett rakt peelham. Funkat bra att rida på nu under dessa veckor, så tänkte testa att rida på det två delade bettet för att se om det hade hänt något. Och vilket ärlig stöd man fick av henne! 
 
Dagens ridpass blev väldigt enkelt med en del volter och tempoväxlingar och framåt bjudning. Kajsa gick väldigt fint och kändes verkligen som att man hade ett ärligt stöd på bettet och hon sökte sig neråt med nosen. Väldigt nöjd över min fina häst! Så ett väldigt lyckat träningspass!
 
 
Bild från några veckor sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0