Mina Favoriter - Läpp Produkter!

Favorit delen över allt smink enligt mig. Jag älskar läppstift och kan ha en miljon olika nyanser av en färg men hittar alltid en ny nyans som jag inte har. Hopplös men så är det som man är skönhets brud som älskar läppstift!
 
Ni som följt mig länge vet om att jag älskar nude läppar och kommer nog förevigt vara en nude girl både för att det funkar till allt men även för att jag känner mig bekväm i det.
 
Alla märken har i stort sett läppstift, när jag väljer läppstift så vill jag ofta ha väldigt krämiga läppstift då jag hatar torra läppar. Märkerna måste även ha bra färger. Favorit märkerna hos mig är YSL, Isadora, Kicks egna, Nyx och MAC.
 
Jag har ganska mörka läppar i mig själv så när jag lägger mina läppstift applicerar jag alltid lite Foundation eller concealer på läppen för att den nude färgade läppstiftet inte ska bli för ljust för läppen utan får en bra ton. Pudrar läppen med ett transparant puder applicerar sedan Nyx Lip Primer för att få en bra yta och så att läppstiftet håller hela dagen. Applicerar sedan läppstiftet på läppen.
 
 
 
Mitt absoluta favorit läppstift är från Isadora i nummer 132, begie rosa nude färg som verkligen funka till allt och som jag näst intill jämt bär på läpparna. Annan favorit från Isadora är Twist-Up Matt Lipsi färgen 50 naked, den är matt och det är snyggt att ha ibland även färgen är super bra. Lovly!
 
 
 
 
Från Mac, som är en av speciaisterna på att ta fram tusen nya nyanser av nude läppstift har jag 2 favoriter, Hue med finischen glaze och Creme D´Nude i finischen cremsheen. Hue är en mer rosa nude färg medans Creme D´Nude är näst intill vit beige perfekt till ombre lips.
 
 
 
 
Förutom alla nude läppstift har jag ju några stycken med mer färg i också.
 
Något som jag har fastnat för den senaste tiden är att ha bruna läppar. Tok älskar verkligen YSL Rouge Pur Couture nummer 53. Färgen är en brun röd rosa nyans som är riktig skön på läpparna. Har suttit på min läppar många gånger nu de senaste!
 
Bär inte ofta röda läppar utan en mer rosa röd läpp brukar jag tycka om. Favoriten är från Kicks Lipstick i färgen Cameo Brooch. Kanske mer en höst färg då jag näst intill jämt hade den men funkar även nu till sommaren.
 
Snillat in på matta läppglans och Nyx Soft Matte Lip Cream i färgen SMLC13 Sydney är en chock rosa färg och funkar både till våren nu och till sommar och sen höst. Allt för att liva upp vardagen med lite färg hihi :)
 
 
 
 
 
Hoppas ni tyckte detta var intressant och kul att läsa. Under alla dessa veckor med " Mina favoriter" som har kommit upp på tisdagar är vi nu i mål. Jag har hoppas att detta har hjälpt er och att ni tycker att ni har fått ny inspiration och tips på bra produkter. Vet inte vad som kommer komma upp härdan efter men det kommer gå i skönhetens spår iaf hihi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0