Mina Favoriter - Maskara!

Långa, tjocka, fina fransar är en av de viktigaste komplementet till alla mina make up:er. Jag är en person som verkligen vill ha mycket fransar, med mycket längd och volym.
 
Det finns många olika märken men de olika mascarorna är i stort sett uppdelade i olika kategorier i de olika märkerna. Volym mascara, Längd mascara, Separerande mascara och sedan kommer mascaran som har allt, längd, volym och separation.
 
Jag har haft väldigt tur och fått väldigt fina fransar med både volym och längd på dem, så är väldigt lyckligt lottad! Skulle jag inte ha de fransarna jag har idag så hade inte varje look varit lika specifik, utan mina fransar är det som gör mina make uper så speciella. Detta är ofta även min signatur när jag lägger make up på andra.
 
Många använder sig av lösögonfransar men med tanke på att jag har så fina fransar så har jag faktiskt aldrig riktigt behövt eller orkat engagerat mig i att använda det. Sedan har jag stora problem med att få dit dem då jag har fel på mina ögon, får dit dem jätte fint på ena ögat men sedan på andra ser jag inte att sätta dit fransen och kan inte bedöma avståndet så den sätts oftast fel och ja, jag får inte dit det!
 
När jag väljer mascara ska ofta borsten vara i hår/ syntet borste, tycker inte riktigt om att använda gummi borstar då jag inte riktigt får till det med mina fransar. Detta är ju helt klart smaksak. Formelan gillar jag när den är lite krämigare och helst ska volym mascarorna ha små fiber bitar i för att verkligen hjälpa till att bygga upp fransen.
 
När jag applicerar mascar använder jag mig av 3 mascaror, jag börjar alltid med Kicks Fiber Laxh Volume Boosting Mascara. Den bästa och absolut prisvärdaste mascaran. Plus att den är så himla bra! Den verkligen formar fransen och plockar upp varje frans. Jag använder den som en bas för att verkligen få fina fransar. Lägger ett lager av mascaran på fransarna, låter torka. Applicerar sedan Ester Lauder Sumptuous Extreme mascara och försöker verkligen bygga upp volymen på fransen. Här får man verkligen tjocka fina fransar som verkligen hjälper till med wow fransarna. Som slutspurt använder jag Loreal Paris Telescopic mascara den silvriga för att förlänga fransen ett sista steg. Applicerar i stort sett bara längst ut på fransen för att få ytterligare längd på fransen.
 
Där har du tjocka, långa och separerade fransar för både vardag som fest. Snygga fransar gör ofta en enkel vardags make up till något extra, kom ihåg det!
 
Har ni några favoriter? Skriv en kommentar och berätta för mig :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Så bra med lite mascaratips ;)

2015-04-14 @ 11:25:26
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0