Mina Favoriter- Ögonskuggor Make Up!

Att välja ögonskuggor kan vara svårt, det finns ju i tusen olika färger och nyanser. Valet av en matt skugga eller en med skimmer eller varför inte glitter kan för många vara svårt och det är lite komplicerat om man inte har koll på hur man lättast lägger sin ögonmake up.
 
Många använder sig av en primer först och det är bra för att ögonskuggan får en klibbig yta att fästa sig på och du får ett hållbart resultat hela dagen. Personligen kan jag tyvärr inte lägga en primer på mitt ögonlock, ögonskuggan börjar rulla av och försvinner från ögonlocket. Det kakar också ihop sig och blir fult.  Jag har testat en hel del olika primers och det blir så på alla.
 
Så mitt bästa tips är att lägga lite concealer på ögonlocker och sedan pudra på, detta hjälper mig att inte ögonskuggan lägger sig i vecken. Självklart får du använda lite mer produkt för att få det mörkare men produkterna är mycket lättare att arbeta med när det är torrt och du kan skugga ut dem finare.
 
Vad jag än gör för ögonmake up så börjar jag alltid med att lägga en ljus ögonskugga på hela ögonlocket och upp lite över ögongloben. Detta för att få ett helt ögonlock och för att få en bra grund. Lägger även lite i inre ögonvrån för att öppna upp ögat. Allt för att få stora och öppna ögon. Ögonskuggan är ofta kritvit och med skimmer i som verkligen öppna upp ögonen och förstarker ögonen, både irisen och ögonvitan. Min favorit är helt klart Make Up stores, Microshadows Satin.
 

 
För att skapa ett djup i både ansiktet och till ögonen läggs en mörkare skugga i ögongloben i yttervrån, jag har ett litet ögonlock men desto mer mellanrum mellan ögongloben och ögonbrynet så jag tittar oftast och lägger skuggan lite över ögongloben för där kan jag modelera med mitt ögonlock lite. Har du ett större ögonlock lägger du mer skugga på ögonlocket och bara lite lätt uppåt men absolut inte för mycket för det minskar mellanrumet mellan ditt ögonglob och ögonbryn. Jag brukar tänka att appliceringen ska vara som ett v eller c i yttervrå, tänk på att verkligen sudda ut kanterna mellan den mörka och ljusa skuggan. Mina favoriter är helt klart, Make Up stores Microshadow Masai eller de matta skuggorna från Smashbox Full Exposure Palette.
 
 
Finns x antal olika bra borstar som verkligen suddar ut skuggor väldigt bra. Mina absoluta favorit i borstväg gällande all applicering är en från H&M, har inget namn men den är stor och fluffig. Real Techniques shading brush är också en stor favorit. Make up stores nr 117 är också en favorit, använder den för att få en snygg övergång mellan ögonbrynet och den ljusa ögonskuggan jag lägger på hela ögonlocket. Mjuk och väldigt fluffig.
 
 
När jag har applicerat den mörka skuggan och blandat ut den som jag vill ha den brukar jag lägga till en färg, bruka bestå av rosa, lila eller en skugga med mycket glitter i. Allt för att få en mer unik sminkning och för att färg och glitter är så roligt. Detta applicerar jag även för att förstärka mina ögon och ögonfärg. Favoriter som Make Up Stores Microshadow, Minimalism som är en mörklila färg och Amarillo som är en blandning mellan rosa, lila, plommon och grön. Elf Baked Shadow Burnt Plum är ofta på ögonlocken och glittriga ögonskuggor från SmashBox Full Exposure Palette är stora favoriter lika så.
 
 
Dessa skuggor blandas tillsammans och vipps är det dags för att markera frans raden med en eyeliner, gillar inte flytande utan gillar en penna från Kicks märke, Kohl Pencil i färgen Black Moon den är väldigt krämig och bra. Lätt att applicera och sudda ut, perfekt för mig!
 
 
Applicering av maskara och resten av produkterna i ansiktet och du har en perfekt lock för dag som kväll. Hoppas ni hittar några favoriter och har ni några som ni vill rekommendera säg till!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0