Min Plan För 2015 Med Kajsa ♥

Tänkte berätta lite om hur jag och Kajsa har för mål under 2015. Inga stora mål hade jag inte tänkt men alltid kul att dela med sig. Under vintern nu har hon fått halm och hö ute på dagen och hö inne på kvällen/natten. Hon har hållit sig så himla fin, nästan chockande hur smal och fin hon är nu. Nästan så att sadelgjorden är för lång, ja, eller den är för lång. Så det kommer i fortsätta med för att hon inte ska bli bamse stor och fet. Något som också har varit bra denna vinter är att våra hästar har gått i var sin hage jämte varandra. Detta har gjort att man har haft bättre koll på vem som äter vad och hur mycket. Mycket bra tycker jag.
 
Ridningen har mest bestått av konditionsträning i ett ökat tempo då hästarna har varit lite heta. Träningen har legat lite på is under januari men ska nu under februari plockas upp igen. Tänkte ta och börja planera min vecka bättre gällande ridningen, bara bestämma varje söndag att detta ska göras under veckan. Har tänkt att få till 2 pass med träning i veckan i paddocken och sedan uteritter med både konditionsträning och stretching av muskler.  Eventuellt 1 dags vila eller fler.
 
Planeringen kommer säkert spricka med tanke på att jag bara blir in ring till jobb men ska ändå försöka hållas. Regleringen av vila sköts ju också av jobbet jag gör med Kajsa under träningarna och på vilket humör hon är på även jag.
 
Planeringen gällande träningen och mål där är inte så stora. Jag ska fokusera mer på min sits, händer, rygg och att jag ska vara stabil i min hållning. Låter kanske lätt men med tanke på att jag har min rygg som inte riktigt är som den ska så kan det påfrestande ryggen så mycket ibland när man sitter upprätt med rak rygg att smärtan kan vara extrem. Detta ska ändå vara Mitt stora mål under 2015.
 
Kajsa behöver bygga mer rygg muskler och jobba mer med sin kropp. På banan brukar hon bli som en liten robot och bara göra sin grej och det är både skönt men hon får inte riktigt med sig hela sin kropp när hon gör det så det ska tränas mer på. Hade tänkt använda mig mer av bommar och små upphöjda hinder för att hon också ska få träna sin kropp och bygga de musklerna hon behöver till sin rygg.
 
Största målet för 2015 är att Kajsa och jag ska vara balanserade och stabila i galoppen. En fin och samlad galopp i ett lugnt tempo och att man verkligen känner hur hon slappnar av och jobbar med sin kropp. Den där häftiga känslan alla vi hästmänniskor brinner och kämpar för och som vi lever på så länge.
 
Detta var lite av vad som kommer ske och målet är ju att lyckas och det ska jag och Kajsa. 2015 är vårat år! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0