Mina Favoriter- Concealer!

Jag har helt klar några gobitar även i denna kategori, men självklart är det svårt att hitta rätt även här. Det finns i så många olika konsistenser, färger och prisklasser. Men en bra concealer ska enligt mig, täcka bra, inte bli kakig och "spricka" utan kännas lätt på huden. Då jag har mina röda partier både på kinderna och käken så måste jag använda ganska mycket concealer även att jag har en bra Foundation så då måste den vara riktigt bra!
 
En gammal trogen concealer är ju helt klart Make Up Stors, Cover All Mix. Den har så bra täckningsförmåga men den blir inte kakig utan håller sig snygg hela dagen. Håller hur länge som helst och med tanke på att det finns 3 olika nyanser som hjälper till att täcka olika problem i ansiktet detta gör att den blir lätt en favorit hihi. Denna lägger jag till mesta dels på mina röda partier i ansiktet.
 
Under ögonen använder jag mig av Mac, Pro Longwear Concealer. En flytande concealer men med sjukt bra tackningsförmåga, var nästan chockad av hur bra den var! Ger verkligen en snygg finish och torkar fort. Lätt applicerad och den är lätt att få jämn. Resultatet håller verkligen hela dagen!
 
När sömnen inte har varit den bästa brukar jag använda mig av Estêe Lauder, Double Wear Stay-In-Place Flawless Were Concealer. En riktigt bra concealer, med bra täckningsförmåga, bra konsistens och lätt att applicera och riktigt bra hållbarhet på resultatet! Flytande concealer med en applikator som gör appliceringen lätt.
 
Helt klart 3 godbitar som jag nog inte skulle kunna leva utan och som köps om och om igen. Hoppas någon av dem kanske är din favorit om inte berätta om dina favoriter! Är alltid på jakt efter nya bra produkter :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0