Mina Favoriter - Fondation!

Idag är det verkligen en djungel att hitta rätt, varje förtag har inte bara en foundation i sitt sortiment utan 5-8 stycken om inte mer. Helt klart är det bra men det blir ju helt klart så mycket svårare att hitta rätt och att det faktiskt stämmer med sin hudfärg. Jag som är så himla blek har väldigt svårt att hitta bra färger då de flesta färgerna i de olika collektionenerna är för tok för mörka för min bleka hy. 
 
Så när jag lägger min bas lägger jag alltid en näst intill vit Cc- foundation efter min primer. Detta för att nästkommande foundation inte ska bli för mörk. Tips till er där ute som är lika ljus som jag. Jag lägger även
Cc-foundation för att få ett mer täckande resultat då jag har röda partier i ansiktet som är svåra att täcka. Mycket beror dessa röda partier av att jag är väldigt känslig.
 
Cc- foundationen lägger jag med en rund formad borste från real techniques, den ger ett snygg och en fin finish för nästa lager jag lägger på. När jag lägger mitt nästa lager älskar jag HM:s bleending svamp/ foundations svamp. Perfekt hårdhet och du får verkligen ett snyggt resultat för en florless finish. Även ett hållbart resultat!
 
Jag har ju en del favoriter men försöker också testa nya Foundations som kommer ut till butiken för att kunna säga vad jag tycker till kunder. Uppskattas av de flesta kunderna att man själv har testat produkter då det är så himla viktigt tycker jag. Rätt marknadsföring.
 
Kraven av en Foundation är ju helt klart färgen, täckgraden och att den håller bra. Jag måste ju kunna jobba en hel dag utan att min bas börjar försvinna.
 
Min Cc-foundations är helt klart från Make Up store, den är som sagt näst intill vit och ger mig den täckgraden för att täcka röda partierna i mitt ansikte. Lumene Cc Color Correcting Cream är också en väldigt bra Cc-foundations då den är ett bra färg och konsistensen är lite fastare och funkar bra till en vardags make up då jag inte jobbar en dag.
 
Något jag tycker är ganska roligt att jag har nu testat ganska många lite dyrare foundations men ingen av de lite dyrare märkena har en riktigt bra ljus färg som jag behöver och det är ju därför jag lägger Cc-foundations under för att få en bra färg. Men än serie som jag använde i många år var Mabelins Fit me foundations i färgen Porslin säger ju näst intill allt vad färg innebär. Helt magisk var färgen och precis som jag vill ha den. Dock täcker den inte så bra och hållbarheten under dagen var inte den bästa och med tanke på att man alltid letar nya favoriter testar man nya foundations och tillslut kanske man hittar rätt;)
 
Under någon månads tid nu har jag fastnat för YSL Youth Liberator Serum Foundations, väldigt fin foundations och du får verkligen ett väldigt fint och bra resultat. Känslan på huden är som att du inte har make up på huden dock är färgen lite för mörk även att det är den ljusaste. Tråkigt nog!
 
En stor favorit hos mig annars är Estêe Lauder Double Wear Foundadtion som verkligen täcker bra och håller hela, hela dagen verkligen. Med tanke på att den är så hållbar så blir den lätt lite kakig då det är så mycket piggment i den som gärna lätt spricker lite under dagen, men som man kan leva med hihi!
 
Med bra färg och bra hållbarhet har jag också Mac Studio Fix Fluid en väldigt skön foundations som är väldigt fin hela dagen och du behöver verkligen inte mycket produkt då den ger bra täckning med ett tunt lager utan att dra ner på kvalitén utan är snygg och hållbar hela dagen.
 
När jag som har ganska torr hy behöver lite extra lyster till min hud en dag då huden känns väldigt torr brukar jag lägga Max Factor Skin Luminizer Foundation bra täckande foundations som med hjälp av ljuset ger den mig väldigt mycket lyster. Produktens konsistens är väldigt cremig och skön, hållbarhet sådär du får inte lägga för tjocks för då blir det kakigt och spricker.
 
Finns lite och välja på och hoppas ni tycker det är roligt att jag gör dessa inlägg och att ni känner att ni blir sugna på att testa några av mina favoriter :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0