Mina Favoriter- Primer!

Jag tänker börja gå igenom mina skönhets favoriter här på bloggen och ge er lite hjälp i djungeln av alla möjliga make up produkter. Jag kommer gå igenom vad jag tycker är bäst och vad jag rekommenderar. Jag har ju hållit på att testa massor av produkter och ja det finns bra och det finns dåliga helt klart.
 
Hoppas ni gillar det och känner att detta kan hjälpa er när ni ska testa nya make up produkter.
 
Idag börjar vi med mina favorit primers, finns extremt många på marknaden och de är ju skapade för att göra olika på huden. Det finns för att göra huden matt och det finns gröna som ska hjälpa till om man har röda partier i ansiktet. Det finns primers som ger lyster och det finns primers som hjälper till att ta bort gråa toner i ansiktet. Det finns primers som ger mycket fukt, drar ihop porer och hjälper till om man har mycket ärr eller linjer för att jämna ut din hud.
 
En primer hjälper till att jämna ut din hud och hjälper till att hålla din make up bättre under dagen. Du får ofta ett mycket mer jämnare resultat av att använda en primer för att det lägger sig i linjerna och skapar den där perfekta släta huden. Förutom mycket redigering på fotamodeller så används också primer för att ge dem en fin och slät hud.
 
Jag använder mig av väldigt många olika primer men jag har hittat en som verkligen är min favorit. Som jag stort sett använder varje gång jag sminkar mig. Det är Kicks, Mattifying Primer, den är lätt applicerad, torkar snabbt och ger huden ett slätt och jämt intryck för att den lägger sig fint i linjer. Foundationen lägger sig väldigt fint på huden och det blir jämt och snyggt. Ett toppen resultat!
 
Ibland brukar jag byta ut Kicks Mattifying Primer mot Smashbox, Photo Finish Pore Minimizing, och första gången jag la den på en kund på kicks så blev jag så himla chockad. Jag kan verkligen säga att den drar ihop porerna på ett kick och de försvinner tills du tvvättar av den. Helt sjukt egentligen. Den hjälper även till att släta ut huden om man har mycket acne ärr eller acne i ansiktet. Helt klart en bra produkt! Olje fri och passar en fet hud som lätt blir blank under dagen.
 
En morgon för några månader sedan hade vi en tjej från Smashbox som hade en liten kurs på morgonen och visade och pratade om deras make up och då visade hon att det faktiskt finns en primer för under ögonen Smashbox, Photo Finish Hydrating Under Eye Primer. Det visste inte jag och blev så himla sugen på att testa den så jag köpte den och tok älskar den. Jag får som ett djupt väck under ögonen när jag inte sover så bra och ja det spelar ingen roll om man kör med kalla skedar eller försöker pressa bort vätskan det är ganska kört med vecken. Men med denna produkt så fylls vecken ut och jag får en fin och slätt resultat! Funkar helt underbart, rekommenderar det till alla som känner att concealer lägger sig i små väck under ögonen.
 
Under vintern brukar jag bli väldigt torr och då brukar jag kombinera en matt görande primer i T-zonen och sedan lägga en återfuktande primer på kinder och torra partier i ansiktet för att inte foundation ska bli fläckig och där jag är torr bli helt fnasigt. Använder mig av Kicks, Hydrating Primer och jag bara älskar den, det verkligen känns att man blir riktigt återfuktade och man får ett fläckfritt resultat.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0