Mina Favoriter- Contouring Bronzer!

När det gäller att skulptera ansiktet tycker jag inte att man ska göra om ansiktet helt utan  jag tycker att man bara ska förstärka sitt/sina ansiktsdrag och skapa ett 3D ansikte som inte är/ blir platt utan har former.
 
Idag finns det en hel del olika kit som man kan köpa men jag föredrar singel förpackningarna mer då det blir lättare sedan om produkten tar slut. Dock tar det nog väldigt lång tid innan mina tar slut.
 
Det jobbigaste tycker jag är att jag är så ljus och har en kall hudton och det gör att lägger jag en bronzer som är för röd/orange  i ansiktet så blir jag skitig och flammig istället för att det ska skapa konturer. Så jag behöver en som verkligen är grå och som blir grå på huden. Detta förklara också därför jag inte "värmer" upp mitt ansikte som man ibland brukar kalla det utan jag lägger bara min kontur för att det ser väldigt konstigt ut på mig annars.
 
Jag har kanske inte riktigt hittat rätt än utan jag är alltid på jackt efter nya produkter. Jag har i stort sett bara 1 favorit som jag enbart använder just nu.  Det är Make Up Stores, Microshadow Smog och ja, jag vet att det är en ögonskugga men den funkar helt perfekt färgmässigt. Den är ganska gul/grå i sitt piggment som är bra då den inte är röd. Det jobbigaste med att använda ögonskugga är att det är väldigt pigmenterade skuggor och är inte huden riktigt torr så blir det lätt fläckar tyvärr. Så det är det stora minuset. Men annars är jag super nöjd än så länge.
 
Men som sagt så letar jag ju efter nya favoriter hela tiden så jakten efter det bästa står alltid i fokus. Så har ni några favoriter som skulle passa för mig hör av er :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0