Mina Favoriter- Highlights!

Finns i olika nyanser och olika former av skimmer. Alla är vi olika med vad vi gillar och vilken effekt man vill ha. Jag är en person som verkligen vill ha mycket highlight och syns och skimrar mycket för jag tycker det ger liv till ansiktet mer än bara rougen.
 
Men många fördrar en beige skimrigt glow i ansiktet, men det är helt upp till dig vad du vill ha!
 
Jag fördrar mycket och det tycker jag nästan ska vara vitt då jag verkligen vill framhäva mina kindben, panna, näsben, armorbågen och hakan. Allt för att få ett 3D ansikte men också för att jag gillar skimmer och glitter hihi.
 
Conturing kom i höstas och är här för att stanna, stora problemet är att marknaden med produkter inte hänger med i tempot som vi vill ha produkter. Så när jag jobbar på Kicks och även när jag ska köpa visar jag/ väljer jag oftast ögonskugga som highlight både för att det inte finns så många "kitt"  med allt i för en billig peng utan ganska dyra. Men ögonskuggorna brukar vara billigare och här kan du få x antal av olika skimriga nyanser som man kan välja och vraka i och tycker faktiskt det är bättre piggment och glow i ögonskuggorna än de färdiga kittens highlights.

Av mina favoriter är det i stora hela bara ögonskuggor, min stora favorit är Make Up Stores, Microshadows i färgen Muffin. Det är i en champagn metallic färg som verkligen ger fint glow till ansiktet. Jag brukar applicera den och sedan lägger jag Make Up Stores, Microshadow i färgen Satin för att verkligen ge de här vita skimriga som jag vill ha. Denna kombination har jag kört med väldigt länge
 
Men för några veckor sedan ville jag ha något mer, så då köpte jag till en till skugga från Kicks Singel Eye Shadow i färgen Pure Vanilla som jag har duttat på ytterligare med fingertopparna. Där kallar vi verkligen wow, blir verkligen skimrigt och snyggt och det syns att man har mycket men gud vad snyggt det är.
 
Var även inne på Make Up Store och inhandlade en ny highlight som heter High Tech Lighter den är i krämig konsistens och egentligen ska man använda den som primer till ögonskuggorna eller till läpparna men som sagt även att en produkt har ett område som man ska använda de till brukar jag inte direkt använda de till just det. Hon som jobbade i butiken la på den och wow säger jag bara, där snackar vi snyggt! Blev verkligen vitt skimmer och så la vi skuggan muffin och det satt verkligen bra tillsammans. Jag har tyckt att highlighten inte har suttit riktigt men med det här kommer det blir super bra hållbarhet! Fick med mig fel förpackning hem dock så kan inte visa er eller använda, ledsen tjej här=/
 
Även här som jag skrev i inlägget om Conturing så letar jag hela tiden efter nya produkter så känner ni till några bra produkter hojta till! Vill alltid testa nya produkter!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0