Mina Favoriter-Puder!

När jag väljer ett puder så ska det hjälpa till att fixera min foundation och concealer. Ge min hud en matt yta och det ska kännas torrt på huden. För att jag sedan ska kunna applicera mina highlights, bonzer, conturing och rouge. Appliceras det på blöt yta är det svår att röra på produkten och att göra fina skuggning av den som är lättare att göra när ytan är torr.
 
För mig är det viktigt att min bas till make up håller hela dagen då jag ofta sminkar mig tidigt på morgonen, tar mig in till Jönköping ca 50 minuters resa och sedan ta mig till jobbet med en promenad på 8 minuter. Under dessa minuter kan det hända väldigt mycket. Allt från att ögonen rinner, det regnar, det blåser och av och på med kläder detta leder ju till att make up:en måste verkligen vara fixerad för att hjälpa till att hålla sminket på plats och hålla hela dagen.
 
Något som jag har börjat gilla det senaste är faktisk löspuder, tycker det ger ett väldigt snygg finish och ett mer hållbarare resultat tycker jag. Tycker även att det hjälper till att få den torra ytan mer än vad ett kompakt puder gör. Löspudret går det heller inte åt så mycket av som med ett i kompakt puder som jag tycker tar slut väldigt fort. Självklar är det smidigare att ha ett i kompakt form men ja, du får finare resultat med löspuder.
 
Gällande färg på mina puder brukar jag välja transparant för att det inte ytterligare ska ge en massa färg och gör att det ser ut som att jag har för mörk bas på mig. Många tror och tycker att det ger en vit känsla i ansiktet men det gör det verkligen inte, den transparanta pudret smälter tycker jag bättre ihop med huden och du får ofta ett mer naturligt resultat med ett transparant puder än med ett med färg i.
 
Min absoluta favorit är helt klart Kicks Translocent loose powder, det är en väldigt bra puder och de hjälper verkligen till att hålla make up:en på plats hela dagen. Du får en snygg matt finish oh det är lätt att applicera andra puder produkter på. Känslan på pudret är lite häftigt tycker jag då det känns som att man tar i bakpulver och när man applicerar det i ansiktet känns det svalt på huden.
 
Ett annat favorit lös puder är Make Up Store  Loose Powder funkar väldigt bra tycker jag också och känns skön på huden. Lätt appliserat och hjälper till att make up:en håller hela dagen..
 
Har även det senaste testat på två olika kompakta puder ett från Kicks egna märke Pressed Powder och ett från Make Up Store Compact Powder. Kicks puder tycker jag är mycket bra medans Make Up Stores puder inte riktig gjorde som jag tycker ett puder ska göra. Ytan tycker jag inte blir riktigt torr och tycker det smälter dåligt ihop med huden.  Make Up Store som många vet har ändrat sin formel på sina produkter och förpackningar. Mycket snygga tycker jag men varför är inte pudret bättre? Trodde att det skulle bli det med tanke på den nya formeln.
 
Hoppas ni tyckte detta var bra och att ni kanske hittade några nya favoriter till att fixera eran bas med. Lycka till!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0