Mina Favoriter- Rouge!

Kategorin som kanske inte är jätte svårt, utan här kan man experimentera och testa olika färger och konsistenser på olika rouge för att göra olika looker. Det finns en uppsjö av färger som kan användas och det är ju bara fantasin som sätter gränser.
 
Något som jag ser när jag jobbar på Kicks är ofta att man inte använder rouge på kinderna. Man lägger en väldigt snygg bas men man glömmer att lägga till färgklicken som behövs på kinderna. Detta leder ju till att ansiktet blir platt och faktiskt lite livlöst. Visst kan det vara svårt att lägga rouget på kinderna både för att det är ett extra moment men också för att vi människor har olika form på våra ansikten så det är jätte svårt att kanske hitta vad man själv tycker är snyggt på sig själv.
 
När jag väljer rouge vill jag ha ett som man gradvis kan bygga upp, vill inte känna att jag måste vara försiktig när jag ska applicerar det utan att jag själv kan lägga på lite mer produkt och jag vill ha en mer festlig rouge eller dra ner på det om jag bara ska ha till vardags. Jag föredarar att rouget har lite skimmer i sig, detta för att ge ansiktet lite mer liv och även för att inte rouget ska matta ner min highlight som jag lägger på kindbenet. Det skimriga rouget hjälper även till att göra ansiktet lite mjukare medans ett matt rouge gör det lite kantigare.
 
När jag väljer färg beror mycket på vad jag har gjort för ögon make up, gör jag en brun ögon make up väljer jag ofta en mer aprikos färgat rouge medans om jag gör en rosa make up väljer jag ofta ett rosa rouge. Men oftast tänker jag inte på vad jag ska använda för rouge utan jag bara lägger på ett som jag känner för. Mycket med make up är just att man ska plocka de man känner för, det blir oftast snyggast resultat då tycker jag.
 
Ett av mina favorit rouge är från Elf och är ett av deras Baked Blush i färgen Peachy Cheeky. Ett varmt, skimrigt mörk aprikos rouge som ofta sitter på mina kinder för ett mer mjukare vardags make up. Vid lite mer make up i alla fall till ögonen och vid val av att vara lite mer kantig och mer makerade kinder väljer jag ofta The Balm, Cabanaboy, ett kallare mörkare rosa rouge i en mer mattare konsistens och finish. Riktigt snyggt må jag säga och det passar till det mesta sminkningar och färger. Kicks hade för ett tag sedan ett rouge vid namn English Rose finns dock inte kvar i sortimentet längre men det är en perfekt ljus rosa färg som ger ett piggt och fräscht intryck när man bär det. De har kommit med ett nytt som vid namn Heat Wave är exakt lika dant som English Rose.
 
Hoppas ni fått kläm på vad som är bra med ett rouge och att ni börjar använda det för det gör så himla mycket till ditt ansikte!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0