Nytt Till Håret!

Under en tid så har jag verkligen vilja ta hand om mitt hår och det har lett till att jag har sprungit lite fram och tillbaka på Bellbox för både råd och köpande av nya hårvårdsprodukter och har verkligen fått bra råd av tjejerna som jobbar i butiken i Jönköping.
 
Jag har till exempel fått veta varför mitt hår blir orange bronzigt och hur jag ska sköta mitt hår med tanke på att vi har egen brunn och så. Har även insett att jag aldrig kan bli askig blond så mina försök till detta ska jag försöka sluta med då detta beror på att vi har egen brunn.
 
För att verkligen rengöra håret på djupet från metaller och smuts så blev jag rekommenderad ett schampo från Lanza som heter Healing Pure. Schampot ska hjälpa till att ta bort metaller och ta hjälpa till så att inte håret blir grönt och eller orange/ brozigt. Schampot rengör hårstrået så att nästkommande produkter tränger in bättre i håret. Till detta schampot blev jag rekommenderad Lanza Healing Pure Keratin Infusion som är ett balsam som ska hjälpa till att verkligen försluta hårstrået efter att man har tvättat det rent med schampot. Detta är i samma serie så detta balsam ska hjälpa till att motverka att håret blir grönt eller oranget/ bronzigt.
 
 
Köpte även med mig en färghårinpackning från Maria Nila hennes Colour Refresh Pearl Silver 0.20. Denna hårinpackning ska hjälpa till att ge en askigare ton på håret men ändå vårda. En väldigt skön inpackning som verkligen gör håret silkes mjukt och det känns reparerat. Dock fäste inte färgen på mitt hår riktigt, men som jag skev tidigare, jag får börja tänka om och acceptera de färgen jag har. Kan inte göra så mycket åt det!
 
 
Jag fick rådet att bara tvätta håret med schampot från Lanza en gång i veckan för att inte håret ska ta skada. Så med tanke på att jag duschar typ varje dag så måste jag ha ett milt schampo och balsam för att jag inte ska få exem i min hårbotten och för att inte håret ska ta så stor stryk. En av frisörerna rekommenderade Moroccanoil serien Moisture Repair  schampo och balsam från den reparerade serien då jag har både slitet och skadat hår. Vilka produkter asså är typ förälskad och kommer hädan efter bara använda dessa produkter. Produkterna är i koncentrerad formela men sjukt sköna att använda och man behöver inte mycket produkt. Håret känns rent när man har haft schampot i håret, balsamet gör verkligen håret silkes mjukt och flexibelt. Riktigt bra produkter!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Oslofru

Bästa shampot och balsamet från Maoroccanoil :D

Svar: Ja, verkligen bra produkter :)
Caroline

2015-03-27 @ 10:15:12
URL: http://www.oslofru.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0