Körkort i 1år💗

Inget jag trodde skulle hända på många år men som jag faktiskt klarade av på ynka 3 veckor utan att ens ha suttit i en bil innan. Helt galet och tänk idag är det 1 helt år sedan jag fick det! Galet vad tiden går! 

Helt klart super stolt över mig själv att jag klarade av det och att den rädslan jag hade kunde försvinna. 

Körkortet har verkligen gjort att jag har mognat som människa men också personligt. Känslan av att vara oberoende av någon annan är skönt men lite sorgligt också. Nu lever man helt utan gränser och kan göra allt. 

Kommer ihåg min första färd helt ensam bar iväg till Jönköping, haha. Min mamma har nog aldrig varit så nervös som hon var den kvällen. Men skulle jag inte ha kört den resan hade jag nog inte övervunnit min största rädsla för att köra bil som jag gjorde den kvällen.




Tycker dock att köra bil är så tråkigt, helst vägen mellan Hylletofta och Jönköping. Det är ju dödens men ja, så fort man kommit till Hok och när man kört av motorvägen känns det lite bättre och att man vet att snart är jag på resans destination. 

Nu rullar vi vidare på våran färd genom livet med körkor! Önskar mig lycka till och du som ska ta körkort och är rädd för det, var det, känn på hur det är att köra. Jag kan lova dig att det släpper desto mer du kör och du kommer inte tycka det är så läskigt mer. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0