10:E DECEMBER 2016!

 
Hej på er alla fina där ute!
 
Hoppas ni har det bra här i julstöket och inhandlingen av paket till alla nära och kära.  Jag har under många år känt att julen har förändrats, kanske för att traditionen förändrats inom våran familj men även för att både sociala medier har tagit så stor del av våra liv men också att man ska slå den andra med finare presenter och vem som har mest mat på julbordet eller finast inrett hus.
 
Jag tycker jul har gått över styr och jag har tänkt mycket på hur vi firar jul och hur allt har fått en annan innebörd.
 
Jag har blivit äldre och tror inte på tomten längre, jag har fått en annan syn på hur man kan och vill fira sin jul. Traditionen som man varit uppväxt med har förändrats och blivit en annan jul.
 
Jag tycker det är svårt att hitta julklappar men jag har tänkt på vad min mamma brukar säga om jag frågar henna om vad hon önskar sig. Hon svara alltid mig med att "hon vill ha en mysig, bra, lugn och en god jul. Klapparna kan du hoppa över!" Jag har tänkt mycket på detta och det är för mig så kloka ord och har fått mig att inse att julen är bara en gång om året men återkommer till nästa år och att man så gärna vill dela julen tillsammans igen för de är så mycket mer värdefullare än alla paket, mat och andra traditioner.
 
Julen för mig har fått en annan innebörd och detta kommer jag alltid försöka bära med mig för jag vet inte vad min morgondag har att erbjuda och jag vet aldrig om jag till nästa år får fira min jul tillsammans med dem jag kommer fira denna julen med.
 
Jag tycker du som människa ska tänka efter en extra gång nu inför jul, att vad som är värdefullast för dig och vad du vill lägga dina förväntningar och gemenskap med. Dina nära och kära är mer värda!
 
 

Mysig Lucia frukost med familjen och vännerna!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0